La importància de ser Frank. La Brutal

informació obra



Dramatúrgia:
David Selvas, Cristina Genebat
Traducció:
Cristina Genebat
Intèrprets:
Laura Conejero, Mia Esteve, Paula Jornet, Paula Malia, Norbert Martínez, Ferran Vilajosana/ Miki Esparbé, Jaume Madaula/ David Verdaguer
Escenografia:
Jose Novoa
Vestuari:
Maria Armengol
So:
Lucas Ariel Vallejos
Composició musical:
Paula Jornet
Direcció Musical:
Pere Jou
Ajudantia de direcció:
Sandra Monclús
Caracterització:
Paula Ayuso
Assesoria de moviment:
Pere Faura
Producció:
TNC, La Brutal
Sinopsi:

La gloriosa trajectòria d’Oscar Wilde va quedar arruïnada sobtadament amb la condemna a dos anys de presó que l’acusava d’indecència per la seva vida privada, només tres mesos després d’haver estrenat aquesta comèdia.

L’escriptor, que no es refaria d’un cop tan dur, ja havia denunciat sovint la hipocresia d’una societat cada cop més conservadora i controladora sobre la intimitat dels seus ciutadans. Una hipocresia que, de manera premonitòria, esdevindria la protagonista d’aquesta deliciosa obra mestra sobre els embolics amorosos de dos joves britànics i les seves secretes dobles vides, la qual anticipa algunes de les principals avantguardes del segle XX.

Finalista a espectacle dels Premis de la Crítica 2018

David Verdaguer finalista a actor dels Premis de la Crítica 2018

Laura Conejero finalista a actriu dels Premis de la Crítica 2018

Paula Jornet, Premi a música original/adaptada dels Premis de la Crítica 2018

Laura Armengol, finalista a vestuari als Premis de la Crítica 2018

Paula Jornet, finalista a revelació a Premis de la Crítica 2018

Crítica: La importància de ser Frank. La Brutal

15/05/2018

Cantant i ballant

per Sílvia Mercè i Sonet

La Importància de ser Frank 13 de maig de 2018

La importància de ser Frank és un clàssic del s. XIX escrit per Oscar Wilde, amb el títol original de The importance of being Ernest (joc de paraules en anglès ja que la pronuncia de “Ernest” s’assembla a “honest”) i qui més qui menys, en coneix la trama. No és més que un argument en clau de comèdia d’embolics que amaga una àcida crítica a la societat elitista, hipòcrita i superficial en la que vivia l’autor anglès, que per una banda gaudia de la bona consideració com a poeta, però per l’altra, d’un mal nom quan es tractava el tema de la moral en la seva vida personal.

En aquesta versió dirigida per David Selvas i ajudantia de Sandra Monclús, es centren en la part còmica i desenfadada de la peça regalant-nos una bona estona de riures, música i talent. Miki Esparbé i David Verdaguer són una aposta segura a l’hora d’interpretar dos joves atractius, vividors i enamorats (també a l’hora d’exhaurir entrades abans d’estrenar), mentre una fabulosa Laura Conejero ens dóna una nova lliçó d’interpretació.

Però el que jo destacaria com el millor de la proposta, el que dóna un toc fresc a la producció, són el combo de Paules, Paula Malia i Paula Jornet, que interpreten les dues noies “joves, innocents, entregades i un pèl neuròtiques”. Elles, naturals, desafiants, espontànies, donen a aquest divertimento el colofó que et fa sortir de la sala cantant i ballant.

Sílvia Mercè i Sonet @pinyasonet