El llarg dinar de Nadal

informació obra



Autoria:
Thornton Wilder
Traducció:
Víctor Muñoz i Calafell
Direcció:
Alberto Díaz
Intèrprets:
Bruna Cusí/ Marta Fíguls, Ignasi Guasch, Aina Huguet, Jose Pérez-Ocaña/ Albert Prat, Maria Rodríguez Soto
Escenografia:
Xesca Salvà / La Ruta 40
Vestuari:
Xesca Salvà / La Ruta 40
Il·luminació:
Sergi Torrecilla
Ajudantia de direcció:
Jose Pérez-Ocaña
Companyia:
Companyia de Teatre La Ruta 40
Producció:
Companyia de Teatre La Ruta 40
Sinopsi:

Aquests dies de confinament no hi ha teatre. Amb l'objectiu de reconfortar i acompanyar aquests dies de soledat i estranyes, moltes companyies que han penjat vídeos dels seus muntatges. Recomana, sensible a la iniciativa desinteressada dels artistes, els ordena a través del web.  


Podreu accedir a les gravacions clicant la pestanya del video de les fitxes.

Si tens dificultats, clica aquí

El transcurs de 90 anys al menjador de la casa dels Bayard celebrant el Nadal. A partir de l’obra en un acte escrita pel dramaturg nordamericà Thornton Wilder l’any 1931.

A través del pas dels anys per aquesta família, coneixem la vida al camp i els canvis en els costums i hàbits d’una part de la societat americana del canvi de segle passat. Una peça teatral carregada d’humanitat amb grans dosis d’humor i tendresa.


Crítica: El llarg dinar de Nadal

17/12/2017

Elegància i enginy com a primer i únic plat

per Gemma Lax

El llarg dinar de Nadal El Maldà, 1 de desembre de 2017 La companyia La Ruta 40 mostra per cinquena temporada consecutiva l'obra de l'autor nord-americà Thornton Wilder.  El llarg dinar de Nadal convida a la reflexió sobre la vida, la mort, la família, la recerca de la felicitat i el pas del temps. És una obra on el públic esdevé un espectador dels 90 dinars de Nadal al menjador de la família Bayard, sense cap tall. Fascina veure com els actors juguen amb el pas del temps fent ús del cos i la veu, fan salts emocionals gegants i commouen al públic amb cares de tristesa, alegria i sorpresa. La direcció d'aquest espectacle és d'Alberto Díaz, el qual ha muntat amb gran enginy i un llenguatge teatral que converteix el pas del temps en un agradable joc d'entrades, sortides i rèpliques. L'obra respira un ambient elegant i refinat, amb uns moviments i rituals marcats per la delicadesa i l'estatus social al qual pertany la família que també es veu reflectit a l'hora d'escollir el vestuari i l'escenografia. Gemma Lax

L'enllaç a Youtube no està disponible.