Nine. Les dones de Guido Contini

informació obra



Adaptació:
David Pintó
Intèrprets:
Mariona Castillo, Mònica Vives, Lu Fabrés, Bealia Guerra, Ferran Rañé, Joana Rañé
Coreografia:
Ariadna Peya
Il·luminació:
Jordi Berch
Vestuari:
Cris Quer
Direcció Musical:
Gustavo Llull
Direcció:
David Pintó
Sinopsi:

Guido Contini, un prestigiós cineasta, s’enfronta a la crisi dels quaranta. Un viatge a Venècia i un munt d’embolics  amorosos.

Mariona Castillo (intèrpret) i David Pintó (direcció) fan la seva adaptació de l’espectacle de Maury Yeston estrenat a Broadway durant els 70, alhora adaptació de la pel·lícula autobiogràfica de Fellini “8 ½”.

A través de les cançons del musical Nine, les dones de Guido Contini descobrirem els entrellats de la vida del prestigiós director. Una mirada fotogràfica de les dones que l’envolten: la seva dona, la seva amant, la seva musa, la productora, les fans, les detractores, la seva mare i la prostituta que li va ensenyar a estimar.


Crítica: Nine. Les dones de Guido Contini

26/10/2016

NINE. Les dones de Guido Contini

per Sílvia Mercè i Sonet
El cicle Monday Monday és una iniciativa de l’escola superior d’art dramàtic Eòlia, per tal de donar l’oportunitat als seus alumnes de tenir una experiència amb un professional de l’escena musical catalana. Els alumnes passen un càsting per tal de triar-ne uns pocs afortunats que acompanyaran veus com Mone, Roger Berruezo, Arnau Tordera o Mariona Castillo, en els seus respectius concerts de repertori. És dins d’aquest context que va néixer el curs passat Nine. Les dones de Guido Contini, espectacle de Mariona Castillo, dirigida per David Pintó, que aquest octubre presenten en temporada, ja amb el repartiment format íntegrament per companyes de professió de la Mariona. El musical NINE, amb llibret d’Arthur Kopit i lletra i música de Maury Yeston, està inspirat en la pel·lícula autobiogràfica de Federico Fellini titulada 8½. La producció original de Broadway es va estrenar el 1982, obtenint gran èxit i reconeixement amb diversos Tony Awards. Ha tingut diversos revivals, un d’ells cinematogràfic l’any 2009, en el que participen actrius com Penelope Cruz, Sophia Loren, Nicole Kidman i Marion Cotillard. En aquest petit homenatge, fruit de la il·lusió i l’afany de proposar-se nous reptes, Mariona encarna tots els personatges femenins, i fins i tot també el masculí. Ens demostra com una gran actriu només necessita un mocador per a transformar-se en tot allò que vulgui. David Pintó (que ja l’havia dirigit anteriorment a Mares i Filles de Clara Peya al teatre Gaudí) fa una posada en escena despullada en que les llums i el moviment juguen el paper principal, i l’escenari queda potser una mica massa obert per tal de veure l’únic element d’escenografia de la proposta situat a primer pla. Acompanyada pel magnífic Gustavo Llull, músic nascut a l’Argentina i assentat a Barcelona des de l’any 2000, que interpreta al piano amb la mateixa sensibilitat i gràcia que Castillo amb el seu cos. Les coreografies d’Ariadna Peya, cofundadora de la companyia L’era de les Impuxibles amb la que Castillo també ha treballat ja varies vegades (Amurs, al Versus Teatre; Limbo, al teatre Gaudí), capturen l’essència de cada personatge i la transformen en moviment. Per últim, també cal elogiar les veus que l’acompanyen. Mònica Vives, Lu Fabrés i Bealia Guerra formen el trio perfecte per acabar d’arrodonir el concert. En general, és un espectacle per gaudir de la qualitat artística de cadascun dels membres que hi participen, principalment de la veu i la interpretació de la cantant solista, que posa la pell de gallina amb el seu domini de la tècnica, utilitzant mil matisos per a canviar fins a nou vegades de personatge.