Heart wash

informació obra



Companyia:
Maria Antònia Oliver (MAO), Circolando
Sinopsi:

Un amor incòmode i fora de lloc narrat per mitjà de la dansa. D’una banda, una dona forta, molt forta, i una rentadora, vista com un espai àrid i aïllat, amb una bugada interminable. D’altra banda, un home a la deriva que viu aliè a les rentadores i a la roba bruta. Les peripècies dels encontres i les topades amoroses explicats amb mig somriure.

Crítica: Heart wash

29/07/2019

Ballar a ritme d'una rentadora espatllada

per Martí Rossell Pelfort
Heart Wash Espai Firal d'Esterri d'Àneu, 25 d'agost de 2019

Mar Gómez proposa una trobada dins una rentadora. Un enamorament entre llençols. Un joc de cossos i mirades. Però només a mitges. L'amor no acaba de fluir, l'humor tampoc. La rentadora no acaba de funcionar i l'espectacle s'encalla.

La peça passeja entre la dansa i el teatre. Dues disciplines que, al trobar-se, es perden. Passa sovint als espectacles de dansa-teatre. Al compartir escena, es comptes de sumar, resten. És una llàstima. El més admirable de tota la coreografia és l'actuació del noi, excel·lentment elàstic i acròbatic. Ella, en canvi, pràcticament no balla i adopta el paper de dura, el contrapunt rígid.

El plantejament i format de l'espectacle podria recordar a Los Moñekos (We-Ding, Amortal Combat) però ells estripen la dansa fins a fer-la més còmica. I la situació de la dona protagonista, farta i veient com passa el temps, podria recordar-nos a Wet Floor, on el registre és absolutament clownesc o a l'A mí no me escribió Tenesse de Roberto G. Alonso, purament narratiu però molt més suggerent. Tan Los Moñekos com Cris-is aconsegueixen divertir més al públic familiar i Roberto G. Alonso transmet millor el missatge als més grans.

Un joc de cossos i mirades, que com l'amor o la rentadora, no acaba de funcionar.

Martí Rossell @MartiRosPel