El gos

informació obra



Direcció:
Albert Arribas
Intèrprets:
Albert Pérez , Albert Prat
Escenografia:
Silvia Delagneau
Vestuari:
Sílvia Delagneau
So:
Lucas Ariel Vallejos
Sinopsi:

En una plujosa tarda d’estiu, un jove es presenta a la casa d’un antic professor d’institut per retornar-li un gos que ha trobat pel carrer. Aquesta visita imprevista, propiciada per l’animal, serà el detonant perquè tots dos desconeguts s’embarquin en un inquietant acostament que trasbalsarà les seves existències.

 

Després d’El jardí —nominada a dos Premis de la Crítica, com a millor interpretació femenina ex aequo i millor direcció—, Albert Arribas torna a capbussar-se en el fascinant univers oníric de Lluïsa Cunillé, aquesta vegada amb un thriller psicològic sobre la masculinitat, protagonitzat per Albert Pérez i Albert Prat.

 

Crítica: El gos

16/10/2024

Buscant tres peus al Gos. Una crítica documental

per Novaveu

Text de Dolça Alcanyís i Anna Llosas


El gos

La Planeta, 11 d'octubre de 2024


Minut setanta-tres de l’obra El Gos, del dia divendres onze d’octubre de 2024. Focus en fade out.

Fosc.

Aplaudiments.

Els actors Albert Pérez i Albert Prat surten a saludar dos cops.

El públic va sortint amb compte-gotes pel darrere de La Planeta. Tertúlia davant la porta:


-Saps què m’ha inquietat? La tensió del principi. Estaven tan garratibats que no podia suportar tanta tensió, i això m’ha agradat, m’ha enganxat des del principi.

-Sí? Això a mi m’ha dispersat, perquè he pensat si havien d’estar així tota l’estona, no podria aguantar tanta tensió.

-Mare, què t’he dit a l’hora de dinar? Que no l'entendries.

-Jo la segona part me l’he agafada com una altra història, perquè si no...

-Jo, la veritat, massa modern.

-Aquesta, la Cunillé, sempre escriu mooolt... a la seva manera. T’han explicat a tu el que vol dir?

-Jo tinc el text, perquè al club en farem una tertúlia, i és clar, canvia havent-se’l llegit abans.

-Estàs guapa, guapa, guapa, tu, amb el nou pentinat.

-No t’anava a saludar perquè no t’havia reconegut.

-Ahir se’ns va posar a ploure i no vam arribar a la Catedral. Quin xàfec, tu.

-L’he trobada molt complicada.

-Però quin és el tema?

-En una xerrada la Lluïsa explicava que més que d’un tema, el conflicte dramàtic sortia de dos personatges d’entorns molt diferents.

-Sí, jo això ho he vist molt clar amb el gos.

-Ah sí, aquest gos semblava més fàcil de cuidar que el nostre.

-Jo no sé si ha durat una hora i mitja o quaranta minuts.

-Heu vist La Maternitat d’Elna?

-Si en Dani diu que està bé, és que està bé.

-Està molt bé.

-Si voleu anem a veure un Macbeth que faran a la biblioteca. Però aviso, serà un Macbeth MODERN.

-Jo ja m’estic adaptant a la situació. Més no puc fer! Vaig a veure teatre modern, vesteixo modern...

-Ens vam conèixer aquí a la Planeta quan vam anar a veure Acorar.

-Tu, no cal que m'amenacis amb que és modern. Que sí, que m’adapto... Què sortirà? Un Macbeth cap per avall? Jo si estigués a Madrid i pogués anar a veure teatre clàssic gaudiria com una vedella. Tan modern no m’arriben les neurones.

-Hi ha modern i modern, això a mi m’ha semblat massa clàssic.

-A Barcelona l’han tret tot aquest teatre. Ara fan un teatre que a la gent li costa d’entendre. Al Nacional, què passa allà? Surten amb cada cosa...

-Jo d’aquesta obra no sé què pensar-ne. Quan he vist aquell home allà assegut, sense les sabates i amb el mitjó foradat, he dit: això ja és el colmo! Perquè almenys, si has de sortir a escena, mira que les coses estiguin bé. Això és un fallo de cap a peus!

-Les portes d’emergència del de Perpinyà són portes d’avió.

-Però això del mitjó, creieu que estava fet expressament?

-Jo és que no sé, només sé que no sé res.

-He pensat que era un tot. Però si realment no és així, són detalls que has de tenir en compte, no pots sortir amb un mitjó foradat a fer una obra de teatre. Quedes fatal! Per això he pensat que deu ser tot un tot. Tot un tot.

-Jo no he entès res.

-La vida a vegades tampoc s’entén.

-Mira, una altra obra que hem vist.

- Adeu-siau.

-Aneu a peu?


Dolça Alcanyís i Anna Llosas