Fake it. Fes-ho veure fins que et surti.

informació obra



Autoria:
Pau Coya, Marta Aran
Direcció:
Mercè Vila Godoy
Intèrprets:
Marta Bayarri, Sergio Matamala, Cloe Amores
Sinopsi:

El dia 11 d'agost del 1973 es considera la data de naixement del hip-hop, en una festa organitzada pel DJ Kool HErc que es va celebrar al número 1520 de Sedgwick Avenue del Bronx (NYC).

La nova obra de Marta Aran i Pau Coya parlarà de les danses i els ritmes urbans, l'any que es commemora el 50è aniversari del naixement del hip-hop.

SINOPSI

Una adolescent amb un talent innat per a la dansa urbana. Un suculent contracte per part d'una gran marca amb unes condicions qüestionables. Uns pares que intenten gestionar la situació com poden. La vida d'una família que es veu abocada a viure fermada a les xarxes i a l'exposició constant per a un futur esperançador. Una família condemnada a fer veure que són el que realment no són. Una pregunta que ronda tota l'estona... Tot s'hi val per assolir l'èxit?

Fake it (Fes-ho veure fins que et surti) és una peça on es parlarà de l'èxit, la fama i la sobreexposició de les nostres vides a les xarxes socials per buscar l'amor i la validació dels altres a través dels likes. Una comèdia on el hip-hop, l'amor i les emoticones hi seran molt presents.

Crítica: Fake it. Fes-ho veure fins que et surti.

20/04/2024

El preu de l'èxit

per Àlex Grande

Fake it, fes-ho veure fins que et surti

Sala Flyhard, 7 d’abril 2024

Actualment, estem molt pendents de què pengem i deixem de penjar a les xarxes socials, de qui ho mira, qui li dona like. Sempre es parla l'èxit amb l'únic objectiu d'aconseguir-lo, ignorant les conseqüències i el gran esforç que fa el nostre entorn per ajudar-nos o entendre-ho.

Per obtenir l'èxit, la família de la Cloe ha de passar unes proves que li envia una campanya de roba, on s'obren cicatrius i realitats. La filla, Carla (Cloe Amores), en la seva adolescència ha de començar a decidir si li ve de gust fer coses d'adults, com treballar i respectar les prohibicions per assolir el seu somni o atrevir-se a viure, però els dubtes sempre hi són i l'únic que vol és ballar i estar amb les seves amigues. El seu pare, en Jaume (Sergio Matamala), sempre està animant a la seva filla a fer-ho tot, tot el que ell mai ha pogut obtenir, això porta la disputa amb la Júlia (Marta Bayarri), la mare, es replanteja el futur de la seva filla.

El text, escrit per Marta Aran i Pau Coya, juga en diversos espais, on no tot es veu en escena a tocar, es projecta en streaming, que dona peu al joc a l'hora de representar-ho. El pis és petit, però prou gran com per parlar des d'una punta a un altre i no ho podem negar tots ho hem fet algun cop, però per veure què fan a l’altre habitació ens donen una projecció en directe. 

La direcció de Mercè Vila Godoy permet apreciar la connexió que hi ha entre els intèrprets. El moviment en escena creat per Irene Pallarés fa que el ritme mai baixi i continuï amb més energia. L'espai sonor, fet per Pere Joan Company, entrarà en el teu cos, el Beat ja és a dins i no et pots adormir.

Quan surts fas una reflexió del que penges i quin enfocament li donem a l'ús de les xarxes socials. A vegades cal adonar-se’n, per plantejar-nos el que estem fent, per saber si és el que volem.


Alex Grande

@alex_gral_27