En Gerard i la Marta s’han traslladat a una flamant urbanització acabada de construir. Són joves, tenen feina i volen millorar socialment, però no haurà passat ni un mes de la seva arribada quan s’adonen que res és com s’esperaven que seria... L’última obra de Josep Maria Miró, talent a l’alça de l’autoria catalana gràcies a El principi d’Arquimedes, va guanyar l’últim Premi Quim Masó per unanimitat amb aquest thriller social, que és alhora un retrat fidel de la generació criada sota la ideologia del pelotazo urbanístic i la descripció de la superficialitat de les relacions humanes. Miró ens pregunta: quina és la base de les nostres relacions? Som tan materialistes com els altres? Estem preparats per al pitjor?
Nerium Park Sala Beckett, 18 de febrer de 2018
No sempre és fàcil crear un thriller que aconsegueixi un clima de tensió i neguit entre els espectadors, però Josep Maria Miró, director i autor de l'obra, i tot l'equip de realització ho han aconseguit. Nerium Park tracta la història d'una parella, la Marta i en Gerard, que es compren un pis a una urbanització als afores. L'espectador acompanya a aquests dos personatges durant tot un any i veu com, a poc a poc tot el que pensaven que estaven construint junts, un pis nou, amb piscina, poder crear una família o compartir les seves experiències diàries, realment s'estava enfonsant per l'altre costat. Miró estructura l'obra en 12 escenes corresponents als mesos de l'any, en les quals dosifica i fragmenta la informació i els detalls. L'obra mostra a la generació que va ser víctima de la crisi immobiliària espanyola i com pot el context socioeconòmic en què es viu afectar a una relació de parella. Pot ajudar tenir una relació en moments d'asfíxia?
L'obra està protagonitzada per Roger Casamajor i Alba Pujol, ambdós realitzen una excel·lent interpretació plena d'organicitat i naturalitat que aporta aquesta veracitat a la història i que ajuda a crear aquest clima d'inquietud. Una posada en escena molt intel·ligent amb una escenografia clara i ben visualment dibuixada per entendre aquesta convenció teatral des de públic .
Gemma Lax @acte_16