Fun home

informació obra



Direcció:
Daniel Anglès
Intèrprets:
Mariona Castillo, Daniel Anglès, Pilar Capellades, Clara Solé, Julia Jové, Marc Andurell, Lara Kate Albertos, Noa Flores, Mariona Lleonart, Ferran Alegre, Aleix Colomer, Daniel Pérez, Jan Galivan, Stel·la Tarradellas, Marc Villanueva Mir
Coreografia:
Óscar Reyes
Direcció Musical:
Miquel Tejada
Adaptació:
Daniel Anglès , Marc Gómez
Escenografia:
Raquel Ibort, Marc Salicru, Marc Udina
Vestuari:
Raquel Ibort, Marc Salicru, Marc Udina
Il·luminació:
Xavi Costas, Daniel Anglès
So:
Jordi Ballbé
Caracterització:
Núria Llunell
Ajudantia de direcció:
Àgata Casanovas, Mireia Sanmartin
Producció:
NO DAY BUT TODAY
Companyia:
Apunta Teatre
Sinopsi:

Quan el seu pare mor inesperadament, la novel·lista gràfica Alison se submergeix profundament en el seu passat per explicar la història de l’home volàtil, brillant i únic el temperament del qual i secrets van definir la seva família i la seva vida. Movent-se entre el passat i el present, Alison reviu la seva infància única jugant en l’empresa familiar, la funerària Bechdel, la seva creixent comprensió de la seva pròpia sexualitat i les preguntes imminents i sense resposta sobre els desitjos ocults del seu pare.

Fun Home és un musical refrescantment honest i totalment original sobre veure als teus pares a través d’ulls adults.

Premi a espectacle musical dels Premis de la Crítica 2018

Mariona Castillo, finalista a actriu de musical als Premis de la Crítica 2018

Raquel Ibort, Marc Salicrú i Marc Udin, finalista a espai escènic als Premis de la Crítica 2018

Crítica: Fun home

26/10/2018

Home, not so sweet, home

per Anna Molinet

Fun Home Teatre Condal, 27 de setembre de 2018

[caption id="attachment_3148" align="aligncenter" width="365"] © Teatre Condal[/caption]

El Teatre Condal estrena sota el paraigües d'Onyric - projecte centrat en teatre musical - l'espectacle Fun Home. Es tracta d'una adaptació de l'aclamat homònim de Broadway, dirigida per Daniel Anglès. El text original, però, sorgeix de la novel·la gràfica d'Alison Bechdel, una obra semi-autobiogràfica que parla sobre problemes familiars i la seva sortida de l'armari.

Després d'aquesta introducció que en general no m'agrada posar en una crítica, puc utilitzar-la de recolzament per dir que el que més em va agradar de l'obra, malauradament, no és mèrit seu. Ja que és la història, i els temes que tracta - orientació sexual, suïcidi, rols de gènere, problemes familiars - el que més m'emporto a casa.

La posada en escena - principalment la direcció i la interpretació - no em va semblar innovadora, més aviat al contrari, molt clàssica. Tot i així, encara que el format no m'atragués, si que valoro la gran qualitat de les interpretacions, en especial la de Mariona Castillo, que és sublim.

D'altra banda, l'escenografia modular també és digne de valorar i aplaudir. Molt interessant crear diversos espais i atmòsferes a partir d'amagar o fer sorgir els mòduls.

En tot cas, valoro que es porti a l'escena catalana, espectacles tan necessaris com aquests, per intentar obrir els ulls als qui encara es neguen a fer-ho, i per, d'alguna manera, ajudar a que la societat sigui més feminista.

Anna Molinet @Annafase_