Bodas de sangre

informació obra



Direcció:
Oriol Broggi
Intèrprets:
Ivan Benet, Nora Navas, Pau Roca, Clara Segura, Montse Vellvehí
Composició musical:
Joan Garriga, Frans Krása
Músics:
Joan Garriga, Marià Roch, Marc Serra
Escenografia:
Oriol Broggi
Vestuari:
Berta Riera
Il·luminació:
Pep Barcons
So:
Damien Bazin
Vídeo:
Francesc Isern
Ajudant de direcció:
Anna Castells
Autor:
Adolf Hoffmeister
Coreografia:
Gil Roman
Sinopsi:

La tragèdia és l'element fonamental d'aquesta història plena de simbolismes en la qual els costums i la tradició desfermen la tragèdia en la vida d'uns personatges guiats pels seus impulsos vitals. Passions, gelosia, sentiments ombrívols i, com a final, una mort que només la força de l'amor és capaç de vèncer. Oriol Broggi, director del muntatge, ha vist l'obra com un llarg poema protagonitzat pel nuvi i la núvia, per Leonardo i la seva dona. Al voltant d'ells es desenvolupa un seguit d'escenes marcades per les entrades i sortides d'uns personatges forts i secs, habitants d'un paisatge fet del blanc de la calç de les parets i del vermell de la sang. Un planter d'actors i actrius excepcionals, entre els quals Clara Segura i Nora Navas, donen vida a un muntatge on la música té, també, un protagonisme especial. I és que la interpreta, en directe, Joan Garriga, un acordionista i cantant que ha donat vida a dos projectes musicals que han quedat incrustats en la memòria musical de tota una generació de catalans i catalanes: Dusminguet i La Troba Kung-Fú.

Signa la posada en escena Oriol Broggi, un director premiat repetidament per muntatges com ara L’orfe del clan dels Zhao, Incendis i Antígona, però que ha signat també posades en escena tan recordades com Al nostre gust, una creació del 2015; Una giornata particolare, d'Ettore Scola o Cels, de Wajdi Mouawad.

Espectacle finalista al Premi de la Crítica 2017

Finalista a la direcció (Oriol Brogi) al Premi de la Crítica 2017

Finalista a l'actriu (Nora Navas) al Premi de la Crítica 2017

Premi de la crítica 2017 a la composició musical (Joan Garriga)

Finalista a la il·luminació (Pep Barcons) al Premi de la Crítica 2017


Crítica: Bodas de sangre

07/07/2018

"Loca por Lorca"

per Cèlia Ventura

Bodas de sangre Biblioteca de Catalunya. 27 de juny de 2018

“Loca por Lorca” diu una bona amiga meva després de veure tres vegades (i la quarta en camí) "Bodas de sangre". I no m'estranya. Perquè el wording d'aquest escriptor et transporta i encara que la història et pugui captivar, tocar, més o menys (al cap i a la fi la imatge de la dona, els matrimonis convencionals... Potser ens són una mica aliens), no es pot negar el talent.

“Bodas de sangre” de la Perla29 ja se'ns presenta en un espai especial. La Biblioteca de Catalunya acull l'espectacle sota  la seva arquitectura grandiloqüent però propera que va amb concordança amb l'obra sencera. Lumínicament i escenogràficament trobarem que fins l'últim moviment està calculat, tot es mou al mateix compàs i acompanya així al repartiment de 10. Un repartiment que no es cenyeix a un sol personatge. No serà el físic (l'actriu) el que determinarà qui és qui sinó un subtil canvi de vestuari o de postura. El recurs funciona perfectament i fins i tot dóna a desitjar que se n'hagués exprimit fins l'última gota. Els actors són acompanyats per una majestuós cavall negre que pot produir certa controvèrsia.

Així doncs Bodas de sangre de la Perla29 és una obra que fa justícia al text i a la que és recomanable anar als cinc sentits ben desperts per poder impregnar-se de fins l'últim detall.

Cèlia Ventura @soctastaolletes